همه ما می‌دانیم که امروزه اینستاگرام یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان به شمار می‌آید. همین امر موجب شده است تا بحث روش فعال سازی ریپلای در اینستاگرام به یک موضوع بسیار مهم تبدیل شود. با برخورداری از امکان ریپلای می‌توانید به راحتی به صورت متمرکز تنها به پیام مدنظر خود پاسخ دهید.

اگرچه قابلیت ریپلای کردن پیام‌ها در اینستاگرام برای همه کشورهای جهان در همان روزهای اولیه معرفی، فعال شد، اما متأسفانه مانند همیشه کاربران ایرانی از امکان استفاده از چنین ویژگی خاصی به نوعی محروم هستند. البته، لازم نیستد که در این زمینه نگرانی خاصی داشته باشید.

در این متن قصد داریم به راهکار اصلی فعال سازی ریپلای در اینستاگرام بپردازیم تا شما عزیزان بتوانید در این امکان جذاب را به دست بیاورید. بنابراین، اگر از جمله افرادی هستید که قصد دارند با روند فعال سازی ریپلای در دایرکت اینستاگرام آشنا شوند، توصیه می‌کنیم که ادامه متن را از دست ندهید.

ریپلای یعنی چه؟

پیش از بررسی روش فعال سازی ریپلای در اینستاگرام باید به این پرسش مهم کاربران عزیز پاسخ دهیم که ریپلای چه معنای خاصی دارد چرا همه افراد باید به سراغ فعال‌سازی آن برویم؟ به طور کلی باید گفت که ریپلای به معنای پاسخ است. با فعال کردن قابلیت ریپلای وقتی که جواب یک پیام خاص آن را می‌دهید، جواب مذکور دقیقاً زیر همان پیام قرار می‌گیرد.

این ویژگی باعث می‌شود تا شما عزیزان بتوانید به هر پیامی به صورت جداگانه پاسخ دهید و دیگر نیازی به نوشتن پاراگراف‌های طولانی برای پاسخ‌گویی به چندین متن پشت سر هم وجود نداشته باشد. ریپلای کردن برای طرف مقابل شما نیز بسیار مفید است، زیرا وی می‌‌توان جواب پرسش‌های خاص خود را به صورت مستقیم و بدون نیاز به مطالعه پاراگراف‌های ارسالی از طرف شما دریافت کند.

وجود همین مزیت‌ها موجب شده است که امروزه در اکثر برنامه‌های پیام‌رسان شاهد ارائه این قابلیت باشیم. اگر سری به پیام‌رسان تلگرام بزنید می‌‌‌توانید این ویژگی را به خوبی مشاهده کنید. تنها کافی است که بر روی یک پیام خاص لمس کنید و آن را به سمت راست بکشید تا امکان ریپلای برایتان در تلگرام فعال شود. تنها یک بار بهره‌گیری از این قابلیت کافی است که برای همیشه عاشق آن شوید و به دنبال فعال سازی ریپلای در اینستاگرام باشید!

بنابراین، مي‌توان بیان کرد که ریپلای به معنی پاسخ دادن به یک پرسش یا متن خاص است. با انتخاب این ویژگی می‌توانید منظور خود را به بهترین شکل ممکن در اختیار مخاطبانتان قرار دهید، آن هم بدون اینکه نیازی به پاسخ‌گویی به شکل پاراگراف‌های طولانی وجود داشته باشد.

خدمات روبیکا

روش فعال سازی ریپلای در اینستاگرام

حالا که با اهمیت بسیار زیاد فعال کردن ریپلای و استفاده از آن آشنا شده‌اید قطعاً کنجکاو هستید که با روش اصلی فعال سازی ریپلای در اینستاگرام آشنا شوید. اگر خاطرتان باشد گفتیم که برخلاف کاربران خارجی، این امکان برای کاربران ایرانی فقط و فقط با طی کردن یک سری راهکار خاص امکان‌پذیر خواهد بود. در این بخش به صورت گام به گام شما عزیزان را با روش اصلی فعال کردن این قابلیت ضروری آشنا خواهیم کرد.

اهمیت فعال کردن مسنجر فیسبوک

به منظور فعال سازی ریپلای در اینستاگرام باید پیش از هرچیز مسنجر فیسبوک را فعال کنید. همان‌طور که می‌دانید اینستاگرام هم‌اکنون زیر نظر شرکت متا فعالیت می‌‌کند و به همین دلیل هم فیسبوک و هم اینستاگرام از یک سیستم پیام‌رسانی استفاده می‌کنند. به منظور فعال کردن قابلیت ریپلای باید امکان update messaging برای شما عزیزان در دسترس باشد. اگرچه برای برخی از کاربران ایرانی این قابلیت فعال شده است، اما اکثر افراد هنوز باید منتظر فعال شدن این ویژگی باشند.

Picture1

در صورتی که این ویژگی برای شما عزیزان فعال باشد کافی است به پروفایل خود بروید و بر روی گزینه تنظیمات کلیک کنید. پس این امر گزینه‌ای با نام update messeaging را در بخش انتهایی مشاهده خواهید کرد. پس از کلیک بر روی این بخش امکان فعال‌سازی قابلیت ریپلای برایتان به وجود می‌آيد.

توجه داشته باشید که حساب‌های ایرانی‌ (حساب‌هایی که برای فعال‌سازی آن‌ها از لوکیشن ایران استفاده شده است یا شماره آن‌ها مربوط به ایران است) به احتمال زیاد تحت هیچ شرایط خاصی نمی‌توانند نسبت به فعال سازی ریپلای در اینستاگرام اقدام کنند، مگر اینکه خود اینستاگرام تصمیم به فعال‌سازی قابلیت ریپلای برای شما بگیرد.

امکان ارسال متن برای پشتیبانی

در سال‌های گذشته گفته می‌شد که ارسال متن برای پشتیبانی اینستاگرام جهت فعال سازی ریپلای در اینستاگرام موجب آزاد شدن این ویژگی برای کاربران می‌شد. باید بگوییم که این یک امر کاملاً نادرست است و هر چقدر هم که پیام برای پشتیبانی اینستاگرام بفرستید،‌ باز هم اگر آی پی ایران داشته باشید و حساب شما پیش از فیلتر شدن ایسنتاگرام شروع به فعالیت کرده باشد، ویژگی ریپلای برایتان فعال نخواهد شد.

متأسفانه این مورد از جمله گزینه‌هایی است که عموماً روشی برای حل آن وجود ندارد. شما می‌توانید اقدام به یک اکانت جدید با آی پی کشورهایی همچون آمریکا و یا انگلیس بکنید تا این ویژگی از همان ابتدا در اختیار شما عزیزان قرار بگیرد.

سخن پایانی جهت فعال سازی ریپلای اینستاگرام

اینستاگرام دارای قابلیت‌های مختلفی است که از بین آن‌ها می‌توان به بخش دایرکت اشاره کرد. در بخش دایرکت نیز شاهد امکانات گوناگونی هستیم که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، گزینه ریپلای کردن به شمار می‌آيد. این ویژگی تا پیش از این برای بسیاری از کاربران خارجی فعال شده بود، اما کاربران ایرانی باید حتماً یک روند خاص را پشت سر بگذارند تا بتوانند از این ویژگی جذاب بهره‌مند شود.

در این متن به بررسی فعال سازی ریپلای در اینستاگرام پرداختیم. با طی کردن مراحل گفته شده می‌‌توانید به سادگی نسبت به فعال کردن ریپلای دایرکت خود اقدام کنید. شایان ذکر است که مراحل مذبور باید حتماً به شکل مناسب و پشت سر هم انجام بگیرند تا بتوانید به نتیجه مناسبی در این زمینه دست پیدا کنید.

با رعایت همین نکات ساده شما عزیزان نیز می‌توانید به سادگی ریپلای اینستاگرام خود را فعال کنید و از این به بعد تنها با انتخاب گزینه ریپلای یا کشیدن پیام مدنظر خود به سمت راست، یک ریپلای ویژه را به آن پیام اختصاص دهید. امیدواریم با مطالعه این مقاله پاسخ مناسبی در زمینه فعال کردن ریپلای ایسنتاگرام خود به دست آورده باشید.

خرید ویو اینستاگرام