چگونه ریپلای استوری اینستاگرام را افزایش دهیم ؟

افزایش ریپلای استوری در اینستاگرام همواره یکی از دغدغه های بسیار تولید کنندگان محتوای اینستاگرام بوده است. استوری های اینستاگرام راهی بی‌نظیر برای برقراری تعامل با مخاطبانتان محسوب می‌شوند. آمار نشان می‌دهد که در اواخر سال 2017، بیش از 300 میلیون نفر در روز به تماشای استوری های اینستاگرام مشغول بودند. این آمار تقریباً دو برابر آمار اسنپ چت بوده است!

با توجه به این آمار، شکی نیست که استوری اینستاگرام باید بخشی اساسی از استراتژی بازاریابی در سال 2019 و سال‌های آینده باشد. چیزی که باید به آن اشاره کنیم این است که ما شاهد کاهش چشمگیری در تعاملات کاربران با پست‌های معمولی بوده‌ایم، اما این در حالی است که استوری ها همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند.

استوری‌ها از جمله ویژگی‌های جذاب اینستاگرام هستند که به کاربران این امکان را می‌دهند تا محتوای موقتی و جذاب را با دنیای اطراف به اشتراک بگذارند. اما برای اینکه استوری‌های شما مورد توجه بیشتری قرار گیرند و بیشترین تعاملات را (ریپلای) دریافت کنید، باید راه‌های مناسبی را برای جلب توجه مخاطبان خود انتخاب کنید. در این مقاله، به برخی از راه‌های افزایش ریپلای استوری در اینستاگرام پرداخته‌ایم

خدمات اینستاگرام

1. استفاده از موقعیت مکانی در استوری اینستاگرام

اضافه شدن امکان ارسال موقعیت (Location) در اینستاگرام، قطعاً به صورت تصادفی و تزئینی نبوده است! استفاده از ویژگی لوکیشن در استوری‌های شما تأثیر بسیار زیادی در جذب مخاطبان دارد. اکانت‌هایی که از این ویژگی استفاده می‌کنند، تقریباً 50 درصد بیشتر بازدید جلب می‌کنند. ترکیب این ویژگی با چند هشتگ مرتبط باعث می‌شود تا بازدید استوری‌های شما تا دو برابر افزایش یابد.

بازدید بیشتر = فالوور بیشتر.

با این سادگی می‌توانید یک ایده خوب برای استوری‌های جذاب و پرطرفدار داشته باشید!

2. استفاده از نظرسنجی اینستاگرام (Poll)

اینستاگرام هر چند وقت یک بار ویژگی‌های جدیدی را به کاربران ارائه می‌دهد. چند وقت پیش، افزودن قابلیت نظرسنجی یا Poll به اینستاگرام اضافه شد.

واضح است که اینستاگرام با ارائه ویژگی‌های جدید، به اکانت‌هایی که استوری‌های جذاب و بازدید بیشتری دارند، پاداش می‌دهد و از این طریق به خودش کمک می‌کند تا ویژگی‌های جدید توسط کاربران سریع‌تر پذیرفته شوند.

ویژگی نظرسنجی ممکن است آنقدر جدید نباشد، اما هنوز هم یک ایده برای استوری مناسب است زیرا از مخاطبین خود می‌خواهید که با استوری‌هایتان تعامل داشته باشند. افزایش تعامل کاربر با استوری‌های شما یکی از کلیدهای موفقیت در اینستاگرام است!

درخواست کردن کمک از دیگران باعث می‌شود که آنها احساس خوبی نسبت به شما داشته باشند و این کمک می‌کند تا در آینده شانس کمک‌های بیشتر از طرف آنها به شما افزایش یابد. (#روانشناسی)

کلید اصلی برای پرسیدن سوال در استوری اینستاگرام، این است که سوال‌های ساده با جواب‌های آسان بپرسید. به عنوان مثال، اگر در زمینه مد فعالیت دارید، می‌توانید از فالوورهای خود بپرسید: “امروز دوست دارید تی‌شرت چه رنگی بپوشید؟ آبی یا قرمز.

poll

3. تشویق کاربران جهت ارتباط با شما

پس از تغییرات بسیاری که اینستاگرام در سال 2017 در الگوریتم‌های خود اعمال کرد، افراد بیشتری درباره کاهش بازدیدها و تعاملات پست‌ هایشان شکایت دارند. در حال حاضر، هدف اینستاگرام این است که محتوایی را به شما نشان دهد که دوست دارید ببینید و به آن علاقه‌مند هستید. هنگام بازکردن اینستاگرام، مطالب اکانت‌هایی را می‌بینید که برای شما کاملاً شناخته‌شده‌اند و شما با آن‌ها تعاملات زیادی دارید.

ارتباط برقرار کردن با یک اکانت از طریق پیام‌های مستقیم (Direct) در اینستاگرام، سیگنال قوی‌ای به اینستاگرام می‌فرستد. این سیگنال به اینستاگرام می‌گوید که صاحب آن اکانت، دوست شماست و این اکانت صرفاً یک اکانت تصادفی که چند سال پیش از آن فالو کرده‌اید، نیست! بنابراین، از افراد بخواهید که به دایرکت شما پیام ارسال کنند.

ایجاد رابطه با کاربران و افزایش نرخ تعاملات، یک بخش مهم از داستان است. بخش دیگر این اینستاگرام، این است که باید رابطه‌ای کاملاً خوب و مثبت با فالوورهای خود برقرار کنید! این دقیقاً چیزی است که شبکه‌های اجتماعی می‌خواهند.

4. حس واقعی خود را به کاربران نشان دهید

به افراد تشویق کنید که اعلان‌های پست (Post Notification) را برای شما فعال کنند یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش بازدید استوری‌های اینستاگرام و پست‌های شما، این است که فالوورهایتان را تشویق به فعال کردن اعلان‌های پست برای شما کنید. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد که هر زمان پست جدیدی را منتشر می‌کنید، یک اعلان یا پیام ارسال شود که روی دستگاه‌های فالوورهای شما نمایش داده می‌شود. این کار بی‌شک می‌تواند به افزایش لایک و کامنت‌های پست‌های شما کمک بسیار زیادی کند. همچنین، احتمال اینکه فالوورها به استوری‌های شما نیز سر بزنند، بالا می‌رود.

نشان دادن حس واقعی خود استوری‌های شما باید کاملاً طبیعی باشند و تلاش نکنید همیشه عالی و بی‌نقص به نظر بیایید. وقتی که عجله دارید یا حالت ناراحتی دارید، می‌توانید به راحتی به مخاطبین خود بگویید که داستان چیست و چرا در حال به اشتراک گذاری پست‌هایتان نیستید. اگر واقعاً حوصله ندارید که یک استوری اینستاگرام عالی و جذاب بسازید، می‌توانید این مسئله را به راحتی به فالوورهایتان اطلاع دهید. یکی از راه‌های داشتن استوری‌های جذاب، برانگیختن حس همدردی و همبستگی با مخاطبان است. این را به دل بگیرید که مخاطبان واقعاً نیاز دارند حس واقعی و صادق شما را درک کنند و این باعث می‌شود از محتواهای شما لذت ببرند. البته، این موضوع به حوزه کاری شما هم وابسته است. به عنوان مثال، اگر شما مربی ورزشی هستید، بهتر است کاری نکنید که تنبل و بی‌حوصله به نظر بیایید. به عنوان یک مربی تناسب اندام، بهتر است بیشتر وقت‌ها پرانرژی و پرانگیزه باشید.

5. در رابطه با موضوعات مختلف نظر دهید و بحث کنید

در مورد موضوعات مختلف نظر دهید و صحبت کنید اگر موضوع یا چیز خاصی وجود دارد که شما به آن علاقه مند هستید، می‌تواند محتوای بسیار مناسبی برای استوری‌های جذاب و پست‌های شما باشد. برای اینکه نظر شما در مورد موضوع خاصی برای دیگران مهم شود، ابتدا باید در مورد چیزهای مختلف نظر بدهید. اگر همیشه در مورد همه چیز نظر میانه داشته باشید و سعی کنید نظری دهید که با اکثریت موافق باشد، ممکن است به مرور زمان خسته کننده شوید. بنابراین، نظر داشته باشید و از اینکه آن را با صدای بلند بیان کنید ترس نداشته باشید. هر کاری که انجام دهید، همیشه افرادی خواهند بود که نظر شما را دوست نخواهند داشت، اما کسانی که با شما موافق باشند وقتی نظرات شما را ببینند، بیشتر از قبل به شما احترام خواهند گذاشت.

دهی در استوری

6. معرفی محصولات پیج در استوری

ممکن است فکر کنید که ایده معرفی محصول در اینستاگرام برای شما کاملاً واضح است، اما اگر یک محصول یا سرویس جدید دارید، فراموش نکنید که آن را در بخش استوری حساب خود نیز معرفی کنید. محصول خود را از زوایای مختلف به نمایش بگذارید و ویدیوهایی از نحوه کار با آن تهیه کنید.

اگر سرویسی را ارائه می‌دهید، حتماً ویدیوهای کوتاه تهیه کنید که در آن‌ها اهمیت آن برای مشتری‌های خود را توضیح دهید. در مورد مزایا و قیمت آن سرویس، کاملاً دقیق و واضح صحبت کنید. همچنین، تنها بر روی ویژگی‌های محصول خود تمرکز نکنید!

صحنه در استوری

7. استفاده از لینک محصولات سایت در استوری و افزایش نرخ کلیک

اگر شما یک بلاگر هستید، استفاده از قابلیت Swipe Up گزینه بسیار مناسبی برای معرفی آخرین و جدیدترین پست‌هایتان است. و بی‌شک می‌توانید از این ویژگی برای جلب ترافیک به سمت صفحه محصولات خود استفاده کنید. با استفاده از طراحی و انیمیشن‌های جذاب نیز می‌توانید کاربران را به بالا کشیدن صفحه تشویق کنید.

8. از استوری برای نمایش دادن نمونه کار های خود استفاده کنید

آیا یک طراح، عکاس، برنامه‌نویس یا صرفاً شخصی هستید که محصولی را تولید می‌کنید؟ خیلی خوب است. اینستاگرام می‌تواند محیط بسیار مناسبی برای نمایش دادن نمونه‌کارهای شما باشد.

از استوری اینستاگرام برای نمایش دادن کارهای خود استفاده کنید و خوشبختانه، بیشتر از یک راه برای انجام این کار وجود دارد. برای شروع می‌توانید در یک ویدیو در مورد کارتان صحبت کنید و یا می‌توانید عکسی از کار خود را پست کنید و از این طریق یک استوری ریپلای خور با شانس بالا داشته باشید.

9. بک گراند های زیبا و خلاقانه برای استوری طراحی کنید

زمانی که یاد می‌گیرید چگونه با ابزارهای گرافیکی کار کنید، می‌توانید عکس‌های پس‌زمینه موبایل بسازید که افراد بتوانند دانلود کنند. اگر توانایی تولید ندارید، می‌توانید به سادگی از یک فریلنسر بخواهید که در زمینه کاری شما والپیپر یا تصویر پس‌زمینه بسازد. مردم عاشق عکس‌های پس‌زمینه هستند!

ساختن عکس‌های پس‌زمینه می‌تواند راه بسیار خوبی برای برندینگ شما و افزایش شانس داشتن استوری ریپلای خور باشد. از این طریق، هر باری که افراد تلفن همراه خود را نگاه می‌کنند، برند شما جلوی چشمشان خواهد بود.

هر زمان که یک عکس پس‌زمینه پست می‌کنید، یادتان باشد که افراد از آن اسکرین‌شات می‌گیرند، پس هیچ چیز اضافه‌ای روی آن ننویسید. علاوه بر این، مقداری فضای خالی در بالا و اطراف آن در نظر بگیرید تا افراد حین کراپ کردن راحت‌تر باشند. می‌توانید در استوری اول به فالوورها بگویید که قرار است عکس پس‌زمینه را به اشتراک بگذارید و در استوری‌های بعدی عکس‌ها را پست کنید. همچنین می‌توانید از Swipe Up استفاده کرده و تصاویر را در dropbox آپلود کنید.

گراند در استوری

10. با استوری های قبل و بعد کار هایتان را به کاربران نشان دهید تا نظر دهند

آیا کسب و کار شما به نحوی شامل ایجاد یک نوع تغییر می‌شود؟
مربیان زیبایی اندام، طراحان، آرایشگرها و هر کس دیگری که می‌تواند کارش را به صورت Before & After نمایش دهد، می‌تواند استوری ریپلای خور بسیار پرمخاطبی را تولید کند. قبلاً در مورد نشان دادن نمونه کار صحبت کردیم. استفاده از روش قبل و بعد می‌تواند روش بسیار خوبی برای به نمایش گذاشتن نمونه کار باشد.

پایان

در این مطلب سعی کردیم تا تعداد زیادی روش و ایده برای داشتن یک استوری ریپلای خور را برای شما بیان کنیم. از اینکه با کافه مجازی همراه بودید از شما متشکریم و امیدواریم با به کار بستن این روش ها شاهد افزایش ریپلای استوری در اینستاگرام با پیج خود باشید.