اینستاگرام را می‌توان مهم‌ترین شبکه اجتماعی در حال حاضر دانست که کاربران بسیار زیادی به صورت روزانه آن را دنبال می‌کنند. این امر موجب ایجاد موقعیت بی‌نظیر برای فروش محصولات مختلف در این پلتفرم شده است. فروش در استوری و سایر بخش‌های اینستاگرام این قابلیت را به شما می‌دهد تا محصولات مدنظر خود را بهترین شکل ممکن در اختیار مشتریانتان قرار دهید و به صورت همزمان کاربران بیشتری را به سمت خود جلب کنید.

به منظور انجام این کار باید با تکنیک‌ های فروش در استوری آشنا باشید تا بتوانید محصولات مدنظر خود را به شکل کاملاً رسمی و با جلب نظر کاربران در اختیار آن‌ها قرار دهید. اهمیت این موضوع ما را بر آن داشت تا در این متن به بررسی این تکنیک‌ها بپردازیم. بنابراین، اگر به دنبال آموزش فروش در استوری هستید،‌ توصیه می‌کنیم که ادامه متن را به هیچ وجه از دست ندهید.

خدمات اینستاگرام

زمان عرضه محصولات خود را در استوری نشان دهید!

اولین و مهم‌ترین تکنیک موجود که بسیاری از شرکت‌های مختلف به منظور افزایش فروش در استوری از آن بهره می‌گیرند، نشان دادن تاریخ عرضه محصولات گوناگون است. به جای اینکه محصولات خود را پشت سر هم ردیف کنید،‌ بهتر است یک تاریخ عرضه خاص برای آن‌ها تعیین نموده و سعی کنید تا نظر کاربران را جهت دریافت تاریخ عرضه محصول مربوطه به سمت خود جلب نمایید.

این تکنیک عالی باعث خواهد شد تا کاربران شما همواره منتظر تاریخ عرضه محصولات مدنظرشان توسط شما باشند. واقعاً تفاوتی ندارد که در زمینه فروش چه محصول خاصی فعالیت می‌کنید، زیرا این تکنیک ویژه در زمینه فروش در استوری را می‌‌توان برای هر محصولی به کار گرفت.

در زمان اعلام تاریخ عرضه حتماً‌ باید برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های مربوط به محصول مدنظرتان را نیز ارائه کنید. به عنوان مثال اگر قصد دارید کتاب خاصی را بفروشید، حتماً‌ در مورد خلاصه کلی آن و یا اطلاعات مربوط به نویسنده اطلاعات کاملی را در اختیار مشتریان از طریق استوری قرار دهید.

از قابلیت swipe up استفاده کنید

یکی دیگر از اصلی‌ترین تکنیک‌های مربوط به آموزش فروش در استوری‌،‌ استفاده کردن از قابلیت swipe up یا به بالا بکشید است. این قابلیت که از همان روزهای اول به وجود آمدن استوری‌ها در دسترس بود، کمتر مورد استفاده قرار می‌‌گیرد، اما شما می‌توانید این روند را به طور کامل تغییر دهید تا به بهترین شکل بهبود را تجربه کنید.

این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید کاربران خود را به یک لینک خاص (به عنوان مثال لینک مربوط به سفارش محصول) هدایت کنید. با چند تصویر و یا ویدیو جذاب از کاربران و مشتریان خود بخواهید تا استوری را به سمت بالا بکشند و به صفحه خرید محصول بروند. شاید این موضوع در نگاه اول بسیار ساده به نظر برسد، اما تجربیات مختلف نشان داده است که همین تکنیک ویژه می‌تواند به میزان مناسبی فروش اکثر محصولات را به سادگی افزایش دهد.

همه کاربران به دنبال کسب محصولات مناسب خودشان و همچنین کنجکاوی در بین کالاهای شما هستند. به همین دلیل توصیه می‌شود که جهت فروش در استوری حتماً‌ از قابلیت swipe up کمک بگیرید. تنظیم این قابلیت نیز بسیار ساده است و در همان صفحه مربوط به پیشنمایش استوری یا صفحه draft می‌‌توانید به سادگی این مورد مهم را مشاهده کرده و از آن به منظور افزایش فروش محصولات خود بهره ببرید.

فروش در استوری

استفاده از قابلیت دایرکت

تکنیک بعدی برای افزایش میزان جذابیت و فروش در استوری،‌ ارجاع دادن کاربران به بخش دایرکت است. لازم نیست برای همه محصولات خود مواردی همچون قیمت را ذکر کنید. عدم وجود قیمت در استوری موجب می‌شود تا کاربران علاقه‌مند شوند که برای کسب اطلاعات بیشتر به پیج شما سر بزنند و یا از قابلیت دایرکت برای یافتن قیمت محصول دلخواه خود بهره ببرند.

به یاد داشته باشید که قابلیت دریافت دایرکت پیج فروشگاهی شما باید همواره باز باشد تا کاربران مختلف بتوانند بدون مشکل خاصی در کوتاه‌ترین زمان ممکن دایرکت بدهند. برخی از ادمین‌های اینستاگرام به این نکته حیاتی توجهی ندارند و به همین دلیل نمی‌توانند به جز خرید بازدید ریلز به خوبی آمار جذب کاربران از طریق استوری را افزایش بدهند.

بنابراین، اگر شما جزو ادمین‌هایی هستید که نسبت به قابلیت استوری اطمینان کامل دارند، باید حتماً شرایطی را فراهم کنید که کاربران بلافاصله پس از مشاهده کردن محصولات موردنیاز خود در استوری، توانایی برقراری ارتباط با شما را داشته باشند. خوشبختانه در سال‌های اخیر اینستاگرام بخش دایرکت خود را به شدت پیشرفته کرده است و وجود قابلیت‌هایی همچون ریپلای به شما کمک می‌کند تا کاربران خود را خوبی کنترل کنید.

داستان سازی

نمی‌توان در مورد آموزش فروش در استوری صحبت کرد، اما به تکنیک داستان سازی اشاره‌ای نداشت. همان‌طور که می‌دانید همه انسان‌ها عاشق داستان هستند و به همین دلیل خیلی زود به موارد داستان‌گونه جذب می‌شوند. شما می‌توانید از ویژگی به نفع خود بهره ببرید و کاربران بیشتری را به سمت محصولات خود از طریق استوری جذب کنید.

برای انجام این امر باید از یک داستان سرایی ویژه کمک بگیرید. به عنوان مثال اگر قصد دارید کفش خاصی را در اختیار کاربران خود قرار دهید، به مواردی همچون اولین باری که ایده ساخت آن به ذهنتان رسید شروع کنید. پس از این مرحله در مورد این صحبت نمایید که چرا برای ساخت فلان کفش از فلان متریال کمک گرفته‌اید و آن متریال چه مزیت خاصی دارد.

پس از این مرحله نوبت به معرفی کردن اصل محصول می‌رسد. تفاوتی ندارد که محصول شما در چه بازه قیمتی خاصی دارد و یا چه کاربرد ویژه‌ای را مدنظرتان دارید، زیرا داستان سرایی مهم‌ترین ویژگی‌ جهت افزایش میزان فروش در استوری است.

البته، باید به این نکته اشاره کنیم که داستان شما علاوه بر اینکه باید دارای جزئیات کامل باشد، نباید خیلی طولانی شود. کاربران از مشاهده چهل استوری پشت سر هم بیزار هستند! بنابراین، لازم است که نهایتاً فرایند داستان سرایی در مورد محصولات مختلف خود را به هفت الی هشت استایل اختصاص بدهید.

استوری گذاشتن در ساعات مناسب روز

وقتی در مورد افزایش میزان فروش در استوری می‌شود، همه کاربران این سوال را مطرح می‌کنند که چه زمانی بهترین گزینه برای پست کردن استوری‌های مختلف است. به طور کلی باید بگوییم که پاسخ این سوال رابطه مستقیمی با سن و فعالیت کاربران شما دارد. به عنوان مثال اگر اکثر کاربران شما را افراد محصل تشکیل می‌دهند، عموماً قرار دادن استوری در ساعات صبح هیچ فایده‌ای نخواهد داشت، زیرا کاربران شما احتمالاً در مدرسه هستند.

همین امر برای پیچ‌هایی که اکثر کاربران آن‌ها را بزرگسالان تشکیل می‌دهند نیز صدق می‌کند. کارگران و کارمندان عموماً تا ساعات انتهایی بعداز ظهر وقت خلوت ندارند و به همین دلیل نمی‌توانند در زمان مناسب استوری شما را مشاهده کنند. ترکیب این موارد منجر به کاهش فروش در استوری می‌شود.

فروش در استوری

در حال حاضر می‌توان ساعات بین هشت الی یازده شب را بهترین ساعات موجود برای گذاشتن استوری در اینستاگرام جهت فروش محصولات مختلف دانست. البته، باید به این نکته اشاره کنیم که این ساعت برای همه مناسب نیست. بهترین گزینه در این زمینه، رفتن به بخش‌ آمار بازدید در تنظیمات اینستاگرام و مشاهده میزان بازدید بر اساس ساعات مختلف و روزهای گوناگون هفته است. هر زمانی که برای شما بیشترین مزیت دارد را انتخاب کرده و از همان روند پیروی کنید.

از سوال و جواب استفاده کنید

یکی از قابلیت‌های جذاب استوری اینستاگرام آن است که کاربران می‌توانند سوالات مختلف خود را در باکس‌هایی که شما قرار می‌دهید، بپرسند. این ویژگی برای فروش در استوری نیز کاربرد دارد. در برخی از موارد بهتر است تنها عکس محصول را قرار دهید و از کاربران خود بخواهید که در مورد آن سوالاتشان را مطرح کنند.

این امر موجب به وجود آمدن یک رابطه دو طرفه می‌شود که نظیر آن را در هیچ پلتفرم دیگری نمی‌توانیم مشاهده کنید. بهتر است تنها به سوالات اصلی بپردازید و از جواب دادن به سوالات حاشیه‌ای جلوگیری نمایید. به عنوان مثال اگر کاربران در مورد محصولی به غیر از محصول موجود در استوری پرسش‌هایی را مطرح می‌کنند، بهتر است به آن پرسش‌ها پاسخ ندهید. این تکنیک ویژه جواب پس داده است و از بابت آن می‌توانید بنابراین، به هیچ وجه نباید قابلیت سوال و جواب در استوری اینستاگرام را به هیچ وجه از یاد ببرید.

سخن پایانی جهت فروش در استوری

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بی‌نظیر است که روز به روز بر تعداد کاربران آن افزوده می‌شود. یک تکنیک عالی برای بهبود فروش شما در اینستاگرام، استفاده کردن از قابلیت استوری است. فروش در استوری دارای تکنیک‌های خاصی خواهد بود که به برخی از مهم‌ترین گزینه‌های مربوط به این تکنیک‌ها پرداختیم.

به طور می‌توان بیان کرد که یک ادمین اینستاگرام حرفه‌ای تا جایی که می‌تواند سعی خواهد کرد از تمامی امکانات ارائه شده در استوری و سایر بخش‌های اینستاگرام نهایت استفاده را ببرد. استوری تنها یکی از این بخش‌ها به شمار می‌آيد. شما باید آشنایی کاملی با سایر بخش‌های اینستاگرام همچون پیج اصلی و قابلیت لایو نیز داشته باشید تا بتوانید بدون مشکل خاصی هم به فعالیت خود در این محیط ادامه دهید و هم کاربران جدیدی جذب کنید.

به طور قطع در این زمینه تکنیک‌های بسیار بیشتری نیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. شما چه تکنیک ویژه‌ای را در رابطه با این موضوع حیاتی سراغ دارید؟ تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید و بگویید که به نظر شما چطور می‌توانیم فروش در استوری را به شکل مناسبی افزایش دهیم؟

خرید ویو استوری