با پیشرفت تکنولوژی و واردشدن انواع مختلف گوشی‌های همراه به بازار، همه افراد برای برقراری ارتباط بهتر و راحت‌تر از انواع مختلف برنامه‌ها مانند تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و سایر موارد دیگر استفاده می‌کنند. یکی از موارد بسیار مهم در این اپلیکیشن‌ها، تغییر صدا در اینستاگرام است که بدون وجود آن، شاید برنامه هیچ جذابیتی نخواهد داشت. به‌طورکلی صدا موضوع اصلی است که باعث روح بخشیدن به هر اپلیکشنی می‌شود و با استفاده از آن می‌توانید به‌راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنید.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که در برنامه‌های مختلف صدا در شکل‌های گوناگونی دیده و شنیده می‌شود. اینستاگرام یکی از برنامه‌های پرطرفدار و پرکاربردی است که اکثر افراد در سراسر دنیا برای تبلیغات کسب‌وکار، نمایش زندگی روزمره و سایر موارد دیگر از آن استفاده می‌کنند. در این برنامه افراد تصاویر و ویدئوهای موردنظر خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند، پس برای بهتر دیده شدن صدا در آن بسیار اهمیت دارد. حال سوال این است که تغییر صدا در اینستاگرام چگونه است؟ برای کسب اطلاعات بیشتر، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

آشنایی با تغییر صدا در اینستاگرام و نکات مهم آن

همانگونه که در قسمت قبل ذکر کردیم در برنامه‌ای مانند اینستاگرام، صدا بسیار اهمیت دارد. درواقع با استفاده از آن می‌توانید در ویدئوها و ریلزها به بهترین شکل ممکن درباره کسب‌وکار خود تبلیغ کنید، اما آیا می‌توانید در ریلز اینستاگرام صدا را تغییر دهید؟ یکی از موضوع‌هایی که باعث نگرانی افراد می‌شود، این است که صدای فرد در ریلز با صدای خود شخص متفاوت بوده که با استفاده از نکات زیر این موضوع را می‌توان به‌سادگی رفع کنید.

آشنایی با چگونگی تغییر صدا در برنامه اینستاگرام

آماده‌کردن یک پس‌زمینه مناسب

به‌عنوان‌مثال اگر از آهنگی در پس‌زمینه ریلز خود استفاده می‌کنید، بهتر است برای کل ریلز نیز همان پس‌زمینه را انتخاب کنید. به‌عبارت‌دیگر اگر در ریلز اینستاگرام آهنگ موردنظر خود را دارید، در صورت تمایل به تغییر صدای خود، باید آهنگ آرامی را انتخاب کنید.

استفاده از نور خوب

توجه داشته باشید که ریلز اینستاگرام برای عکسبرداری در شب مناسب نیست، پس برای انجام این کار به نور طبیعی نیاز خواهید داشت. پس لازم نیست نگران نورپردازی باشید، بلکه می‌توانید به‌راحتی ریلز خود را حرفه‌ای جلوه دهید.

استفاده از میکروفن مناسب

در صورت تمایل به ضبط صدا برای ریلز اینستاگرام، مسلما به میکروفن مناسب نیاز خواهید داشت. می‌توانید از میکروفن گوشی همراه خود نیز استفاده کنید، اما برای گرفتن ریلز به صورت حرفه‌ای به میکروفنی مناسب نیاز خواهید داشت. به‌طورکلی با استفاده از نکات ذکرشده می‌توانید صدای خود را در ریلز تغییر دهید. به عبارت دیگر با رعایت این نکات می‌توانید در ریلز اینستاگرام صدای مناسبی را داشته باشید.

خدمات ایتا

آموزش تغییر صدا در اینستاگرام

با استفاده از مراحل زیر می‌توانید تغییر هر نوع صدایی مانند  تغییر صدای ویس در اینستاگرام را به‌سادگی انجام دهید:

  • در مرحله اول باید اپلیکیشن خود را باز کنید.
  • برای باز شدن نمایه باید روی عکس خود ضربه بزنید.
  • سپس با کلیک بر روی نماد + که در قسمت بالای صفحه و سمت راست قرار دارد؛ می‌توانید دوربین اینستاگرام خود را باز کنید.
  • با کلیک روی گزینه استوری می‌توانید اولین استوری خود را بسازید.
  • نماد فیلترها که در قسمت بالای صفحه و سمت چپ قرار دارد را می‌توانید مشاهده کنید تا گزینه‌های موجود برای شما باز شوند.
  • با مرور فیلترها می‌توانید افکت صوتی موردنظر خود را پیدا کنید.
  • نماد فیلتر در این برنامه صورتی است که برای جلوه‌های صوتی مورداستفاده قرار می‌گیرد، پس با کلیک بر آنها می‌توانید آنها را مشاهده کنید.
  • پس می‌توانید با اضافه‌کردن افکت به استوری خود، فیلمبرداری را شروع کنید.
  • برای اطمینان از تغییر صدا در اینستاگرام، بهتر است پیش‌نمایش استوری خود را مشاهده کرده و در صورت رضایت، آن را با دیگران اشتراک بگذارید.

همین مرحله برای هر نوع محتوای دیگری مانند ریلزها، فیدها، لایو، ویس و موارد دیگر قابل‌اجرا است.

علت‌های تغییر صدا در اینستاگرام چیست؟

در قسمت بالا سعی کردیم سوال چگونه صدای ویس در اینستاگرام را تغییر دهیم؟ را به شما پاسخ دهیم، اما علت تغییر صدا چیست؟ مسلما شما به‌عنوان فردی هنرمند، صاحب کسب‌وکار مختلف و یا هر فرد دیگری در برنامه اینستاگرام فعالیت داشته‌اید. اگر این کار را انجام نداده‌اید، باید بگوییم شانس بزرگی را از دست داده‌اید. در این قسمت به بررسی مهم‌ترین دلایلی که چرا باید صدای خود را برای اینستاگرام تغییر دهید؟ می‌پردازیم.

  • اولین و مهم‌ترین دلیل برای تغییر صدا را می‌توان کمک به رشد مخاطب دانست. همان گونه که می‌دانید، هر فردی صدای منحصربه‌فرد خود را دارد و تقلید صدای دیگران تقریبا غیرممکن است. پس اگر صدای خود را تغییر دهید، صدایی بی‌نظیر خواهید داشت و توجه مخاطب را به سمت خود جلب خواهید کرد.
  • از سوی دیگر صدا به شما کمک می‌کند تا بتوانید برند خاص خود را بسازید و با جلب‌توجه مخاطبان می‌توانید رتبه پیج خود را ارتقا بخشید.
  • صدا به توسعه کسب‌وکار شما کمک می‌کند، پس اگر از صدای یک شخص طبیعی استفاده نمی‌کنید، هیچ‌کس متوجه هدف شما نخواهد شد.
  • صدا به افزایش تعداد فالوورهای شما کمک می‌کند، پس با استفاده از صدای حرفه‌ای، می‌توانید توجه افراد بسیاری را به سمت خود جذب کنید.
  • صدای شما به رشد میزان فروش و رونق کسب‌وکار شما کمک می‌کند، پس اگر از صدای خود استفاده کنید، مسلما میزان فروش شما بیشتر خواهد بود.
  • صدا به شما کمک می‌کند تا میزان تعامل خود با دیگران را افزایش دهید. اگر از صدای خود استفاده کنید با درگیر کردن مخاطب، برقراری ارتباط با آنها ساده‌تر خواهد بود.
سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم به بررسی پاسخ سوال چگونه صدای ویس در اینستاگرام را تغییر دهیم؟ از سوی دیگر نحوه تغییر صدا در اینستاگرام بپردازیم. اینستاگرام یکی از برنامه‌های پرطرفدار است که برای گرفتن نتیجه مطلوب و رساندن بهتر پیغام خود به مخاطبان به صدا نیاز دارد. با استفاده از تغییر صدا می‌توانید تعداد فالوورهای خود را به‌راحتی افزایش دهید، درنهایت علاوه بر افزایش میزان درآمد به رونق کسب‌وکار و بهتر دیده‌شدن آن کمک کنید. به‌طورکلی در این مطلب به بررسی نکات مهم تغییر صدای ویس در اینستاگرام پرداختیم، امیدواریم به مطالعه آن پاسخ سوالات خود را دریافت کنید

منبع : پیج اینستاگرامی ostad.tech