استفاده از قابلیت استوری اینستاگرام یکی از مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند در جذب مخاطبان جدید به شما کمک کند. در این بین، اهمیت تغییر فونت استوری اینستاگرام را نمی‌توان نادیده گرفت. در واقع اگر می‌خواهید جذابیت استوری‌های خود را چنیدن و چند برابر کنید، باید به سراغ فونت‌هایی به غیر از فونت‌های پیش‌فرض اینستاگرام بروید.

روش‌های مختلفی برای تغییر فونت استوری اینستاگرام وجود دارد که هر یک از آن‌ها دارای راهکارهای خاص خود هستند. در این متن قصد داریم شما عزیزان را با دو برنامه فوق‌العاده برای انجام این کار آشنا کنیم تا بتوانید به راحتی فونت استوری‌های خود را تغییر دهید. بنابراین، اگر خواستار تغییر فونت استوری اینستاگرام خود هستید، توصیه می‌کنیم که ادامه متن را از دست ندهید!

تغییر فونت استوری اینستاگرام در اندروید

به منظور افزایش جذابیت فونت برای استوری اینستاگرام در سیستم عامل اندروید می‌توانید از برنامه خاصی به نام زد فونت (Z FONT) کمک بگیرید. این برنامه بسیار خاص به نحوی برنامه‌ریزی شده است که فونت‌های گوناگون و بسیار مناسبی را در اختیار کلیه کاربران خود قرار دهد.

برای استفاده از این برنامه باید به گوگل پلی استور بروید و عبارت ZFONT را جستجو کنید. پس از این مرحله باید نسبت نصب کردن آن اقدام نمایید. در مرحله بعدی به سراغ برنامه مذکور بروید، در همان صفحه اول انبوهی از فونت‌های مختلف را مشاهده خواهید کرد که هر یک استایل خاص خود را دارند.

تنها کافی است فونت دلخواه خود را انتخاب کنید تا به صفحه مربوط به تایپ متن وارد شوید. در این قسمت متن دلخواه خود را با استفاده از فونت انتخاب شده تایپ کرده و پس از آن، متن مربوطه را به طور کامل کپی کنید. حالا به قسمت استوری اینستاگرام بروید و آن را جایگذاری نمایید.

افرادی که دارای گوشی سامسونگ هستند می‌توانند جهت تغییر فونت برای استوری اینستاگرام از این برنامه استفاده‌های بیشتری نیز ببرند. پس از نصب برنامه باید برنامه زد فونت بروید و فونت دلخواه‌تان را انتخاب کنید. حالا بر روی گزینه SET بزنید. در این مرحله باید به بخش MY STUFF در برنامه گلکسی استور بروید و ZFONT PACKAGE را فعال کنید.

این کار به شما کمک خواهد کرد که فونت انتخاب شده را برای کل گوشی خود اعمال نمایید. بنابراین، دیگر لازم به انجام عملیات کپی و جایگذاری نیست، تنها باید به استوری اینستاگرام بروید و متن خود را تایپ کنید. به صورت خودکار متن تایپ شده با استفاده از فونتی که آن را انتخاب کرده‌اید به نمایش در می‌آيد.

تغییر فونت استوری اینستاگرام در آیفون

روند انتخاب فونت برای استوری اینستاگرام در آيفون و تغییر آن در سیستم عامل آي او اس نیز دست کمی از سیستم عامل اندروید ندارد. به همین دلیل می‌توانید تنها با نصب یک برنامه خاص به این امر دست پیدا کنید. برای انجام تغییرات مدنظر خود باید برنامه‌ای با نام استوری‌فونت (STORYFONT) را از فروشگاه اپل استور دانلود کنید. این برنامه کاملاً تأیید شده است و خطری تلفن همراه شما را تهدید نخواهد کرد.

پس از دانلود برنامه استوری فونت باید به سراغ اجرا کردن آن بروید. در بخش پایین برنامه کیبورد گوشی شما به نمایش در می‌آيد. بالای همین بخش کیبور می‌توانید انبوهی از فونت‌های مختلف از جمله فونت‌های فارسی و عربی را مشاهده کنید که به ترتیب منظمی چیده شده‌اند.

خدمات روبیکا

حالا نوبت به نوشتن متن مدنظر شما می‌رسد. با کمک کیبورد آيفون متن دلخواه خود را تایپ کنید و سپس فونت مدنظرتان را برگزینید. اکنون نوبت به مرحله بسیار ساده به منظور تغییر فونت برای استوری اینستاگرام می‌رسد. کافی است متن نوشته شده با استفاده از فونت‌های جذاب موجود در این برنامه را کپی کنید و آن را در استوری اینستاگرام خود جایگذاری نمایید. به همین راحتی و با سرعت بسیار بالایی می‌توانید فونت استوری مدنظر خود را به راحتی تغییر دهید.

سایر راهکارهای موجود برای افزایش میزان جذابیت کلی استوری اینستاگرام

اگرچه انتخاب گزینه‌های جدید فونت برای استوری اینستاگرام یک گزینه عالی به منظور افزایش جذابیت استوری‌های شما محسوب می‌شود، اما می‌توانید از تکنیک‌های دیگری نیز در این زمینه استفاده کنید. یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های مربوط به این موضوع، کمک گرفتن از GIFها است.

بسیاری از کاربران ایرانی با GIFها آشنایی ندارند و به همین دلیل از آن‌ها استفاده نمی‌کنند. این در حالی است که چنین تصاویر متحرک و خاصی می‌توانند به راحتی جذابیت استوری شما را چند برابر کنند. حال شاید بپرسید که برای دسترسی به گیف‌ها باید به چه بخشی مراجعه کنیم؟

پاسخ به این پرسش بسیار ساده است. برای دسترسی به این تصاویر متحرک و جذاب می‌‌توانید بر روی علامت استیکر موجود بر روی صحفه استوری کمک بگیرید با کلیک بر روی این بخش صفحه جدیدی برای شما باز می‌شود که در آن باید به دنبال گزینه‌‌ای با نام GIF بگردید. حالا بر روی آن ضربه بزنید. در این مرحله تصاویر متحرک پیشفرض و محبوب برایتان به نمایش در می‌آيد.

با کلیک بر روی بخش جستجو می‌توانید از بین هزاران گیف مختلف، تصویر مدنظر خود را به راحتی انتخاب کنید. ترکیب این تصاویر و انتخاب فونت برای استوری اینستاگرام به شکل مناسب یک انتخاب عالی به منظور بهبود جذابیت کلی استوری‌‌های شما محسوب می‌شود.

در صورتی که از برنامه‌های مذکور رضایت نداشتید می‌توانید به راحتی با رفتن به بخش تنظیمات در هر یک از سیستم عامل‌های اندروید و آي او اس نسبت به حذف کردن کامل آن‌ها اقدام کنید. شایان ذکر است که برنامه‌های مدنظر ما به صورت مداوم در حال به روز رسانی هستند. این بدان معناست که با هر بار بروزرسانی می‌توانید از فونت‌های جدید بیشتری کمک بگیرید.

سخن پایانی

انتخاب یک فونت مناسب برای استوری اینستاگرام از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در واقع اگر قصد دارید جذابیت استوری خود را افزایش دهید باید به تغییر دادن فکر فونت استوری اینستاگرام باشید. در حال حاضر روش‌های گوناگونی جهت انجام این امر وجود دارد که از بین آن‌ها می‌توان به استفاده از اپلیکیشن‌های موسوم به استوری فونت در آيفون و همچنین برنامه زد فونت در اندروید اشاره کرد.

هر یک از این برنامه‌ها طیف‌های مناسب از فونت‌های بسیار جذاب را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهند. می‌توانید با کمک برنامه‌های مدنظر خیلی راحت و ساده فونت استوری خود را از فونت استوری سایر افراد متمایز کنید.